او سپس سراغ اهمیت این تفکر و به طور کلی اهمیت عنصر آب در سینمای رنوار (Renoir) میرود و سعی میکند ریشههای آن را کشف کند. او نشان میدهد که رنوار در این مسیر از آثار پدرش که یکی از مشهورترین نقاشان امپرسیونست بوده و دیگر نقاشان این مکتب تأثیر زیادی گرفته است. نویسنده سپس سراغ توضیح منابع الهامی که ممکن است روی فیلم تأثیر گذاشته باشند میرود و به آثار نویسندگانی نظیر شکسپیر و جورج برنارد شاو (George Bernard Shaw) اشاره میکند که نمایشنامۀ اصلی، شخصیتپردازیها و به علاوه از طرفی نوع فیلمسازی رنوار تحت تأثیر آنها بوده است. در ادامه نویسنده پس از ارائۀ تحلیل مختصری دربارۀ موسیقی متن و ارتباطش با سکانسهای کلیدی فیلم به سراغ بررسی نمایشنامۀ اصلی میرود و ویژگیهای آن را به شکل مفصلتری با اثر رنوار مقایسه میکند.