اگر انسان نبود، هنر و ادبیات خلق نمی شد ولی آیا می توان گفت اگر آثار هنری و ادبی در ارتباط با انسان قرار نگیرند، دیگر هنر و ادبیات نیستند؟ آیا یک تابلوی نقاشی در جایی که هیچ انسانی نیست، باز هم اثر هنری است؟
آنجا امجدیه بود. خانی تو و خانه خیلی های دیگر. خرامیده وسط شهر، محصور بین چهار خیابان، قلب تپنده ای در خیابان روزولت پیش از انقلاب و خیابان مفتح بعد از انقلاب
نتیجهی اصلی این است که الگوی سوئیسی ترکیبی منحصربهفرد از دموکراسی نمایندگی مستقیم است که همراه با وضعیت بیطرفی، سوئیس را به نماد کشوری دموکراتیک، مرفه و صلحطلب تبدیل کرده است.