میترا داور با اعلام زیر چاپ رفتن مجموعه داستان جدید خود با عنوان آکواریوم شماره چهار، گفت: نویسندهای که بخش عمدۀ زیستش در شهر میگذرد با مسائل شهری برای داستاننویسی بیشتر از مسائل بومی اخت میشود.
میترا داور در گفتوگو با مهر از انتشار مجموعه داستان تازۀ خود با عنوان آکواریوم شماره چهار از سوی نشر آموت خبر داد و گفت: این کتاب در برگیرندۀ داستانهای کوتاه من در دو سال اخیر است که شامل ۲۵ داستان کوتاه بوده و دغدغۀ من در نگارش تمامی آنها بهنوعی معرفی زدگی شهری امروز بوده است.
وی در ادامه دربارۀ علاقه اش به شهرینویسی در دو سال گذشته گفت: ممکن است نویسنده در کشف و شهود خود برای خلق داستان به سمتوسوهای مختلفی علاقه نشان دهد و با تخیل خود به آن سمتوسو سوق پیدا کند اما به باور من وقتی نویسنده بخش عمدۀ زیستش را در شهر میگذراند، با مسائل شهری بیشتر از مسائل بومی اخت میشود و میتواند آنها را دستمایۀ خلق داستانش قرار دهد.
داور ادامه داد: داستانهای من در این مجموعه همگی دارای ساختار و فضای رخدادی است که پیرامون مسائل عادی و روزمره در زندگی شهری است و قهرمانان عمدۀ آن نیز زنان هستند که البته تعمدی هم نیست، منتهی با توجه به اینکه نویسندۀ این داستانها یک زن است، به نظرم رسید که راوی آنها نیز باید مانند او یک زن باشد و خودم نیز حس می کردم که بهتر از یک راوی غیر زن بتوانم از پس خلق این داستانها برآیم.
یادآوری می شود مجموعه داستان آکواریوم شماره چهار از سوی نشر آموت در دست انتشار است.
میترا داور داستاننویس ایرانی متولد سال ۱۳۴۴ و کارشناس ارشد اقتصاد نظری از دانشگاه الزهرا است و از داستاننويسان بعد از انقلاب به شمار میرود.
آثار داور اغلب داستان کوتاه هستند و در داستانهایش به محیطهای کارمندی و کارگری نیز میپردازد، از جمله آثارش به موارد زير مي توان اشاره كرد: پشت در ورودی، خوشکلا دو دستی میزنند، بالای سیاهی آهوست، دل بالش، خوب شد به دنیا آمدی، صندلی کنار میز، جاده، قفسه دوم، یا من هو و موش يك كلمه است