«شریدر» یکی از چهرههای اصلی سینمای دهه 70 آمریکاست . او در مقام منتقد فیلم یکی از مهمترین کتابهای نظری سینمای این دهه را تحت عنوان « سبک استعلایی در سینما » و در مقام فیلمنامهنویس ، مهمترین و دورانسازترین فیلم این دهه را با نام « راننده تاکسی » نوشته است . او در عین حال با کارگردانهای مهم این دهه همچون اسپیلبرگ ، دیپالما و پولاک همکاری داشته است . ماهیت تحلیلی و تفصیلی این کتاب به گونهای است که هم پس زمینه تربیتی و دینی شریدر را وا میکاود و هم درسهایی است در باب فیلمنامهنویسی از زبان یکی از خلاقترین فیلمنامهنویسان همه دورانها و هم تحلیلی همهجانبه و هوشمندانه است از نسل فیلمسازان دهه 70 و اینکه نشان میدهد کارگردانی با دغدغهها و تربیت دینی چگونه مضامین الهیاتی را در فیلمهایش بسط میدهد .