کتاب فیلمنامهنویسی پیشرفته اثر لیندا سیگر و ترجمهی عباس اکبری است. دکتر لیندا سیگر در سال ۱۹۸۱ کارش را طبق متدی که در رسالهی دکترایش به آن پرداخته بود، در زمینهی مشاورهی فیلمنامهنویسی آغاز کرد. از آن زمان تابهحال به نویسندگان، کارگردانان، تهیهکنندگان و شرکتهای تولید فیلم برای بیش از دوهزار فیلمنامه و صد فیلم مشاوره داده، در ۳۱ کشور فیلمنامهنویسی را آموزش داده و در این زمینه برندهی چندین جایزه شده است. سیگر در زمینهی کتابهای فیلمنامهنویسی معروفتر است؛ ولی چند کتاب در زمینهی مذهب و عرفان نیز نوشته است. او مشاوره دادن برای فیلمنامهنویسی را به نوشتن کتابهای مذهبی تشبیه کرده و گفته است: «وقتی برای فیلمنامهای مشاوره میدهم، سعی میکنم به نویسنده کمک کنم تا بیشتر در حقایق هستی و انسانی کندوکاو کند تا بهتر دربارهی آنها بنویسد. وقتی کتابی دربارهی مذهب مینویسم هم همین کار را میکنم: کنکاش در تجربیات و تنشهای زندگی و سعی در پیدا کردن دلیل و منطق در اعمال و احساسات آدمی و پیدا کردن پاسخ برای پرسشهای زندگی.»
این کتاب را یکی از برجستهترین و مورداعتمادترین نویسندگان فعال جهان نوشته و شامل راهکارهایی برای تنظیم یک فیلمنامهی خوب است. چند مورد از موارد آموزشی داخل کتاب شامل حفظ انسجام و ثبات داستان، پرورش سبک سینمایی مخصوص به خود، یافتن مخاطب فیلمنامه، نگهداشتن مخاطب، ایجاد معناهای نهفته، بهره گرفتن از علم روانشناسی و فلسفه، ساخت دنیای واقعگرایانه، پرداختن به صحنهها و خلق دیالوگهای بهیادماندنی هستند. این کتاب به جزئیات و عناصر پیچیده در فیلمنامهنویسی میپردازد؛ جزئیاتی که فیلمهایی مانند «ساعتها» را به شاهکار تبدیل میکنند. این کتاب یاد میدهد که فیلمنامهای روان با داستانی متمرکز و اورجینال بنویسیم، داستانی بنویسیم که قلب بیننده را تسخیر کند و زندگیاش را تغییر دهد. او در بخشی از کتاب میگوید که دوست دارد شاهد خلاقیت بیشتری در هنر داستاننویسی باشد و امیدوار است این کتاب به خواننده کمک کند تا بتواند موضوعات جدیدی پیدا کرده و ایدههای خود را به شکلی تازه بیان کند.