در عکاسی، رسمی رواج یافته که توضیح و نگارش جدی، در خطاب به مخاطب بیطرف است-افرادی که قرار نیست پا فرا گذارند و چیزی مشابه را برای خود تجربه کنند. فکر نمیکنم هنگامی که سوزان سانتاگ کتاب «درباره عکاسی» را نوشت، توقع داشت خوانندگانش خود را با مقوله عکاسی درگیر کنند. او کارش را با این پیشفرض آغاز نمود که خوانندگان به عکسهایی که پیشتر گرفته شده نگاه خواهند کرد: فراگیری با عکس ... گلچینی از عکسها ... جمعآوری عکس، جمعآوری دنیاست. زمانی که او از عکاسی مردم عادی بحث میکند، از آن بهمثابه یک پدیده اجتماعی سخن به میان میآورد.
مخاطب عکاسی خود، عکس تهیه میکند! دردناک است. هنرمندان بهندرت در مورد این قضیه حس خوبی دارند، اما این شیوهای تثبیت شده است و تصور میکنم زمان مناسبی است که خوانش عکس را با برداشت عکس همراه کرد.
این کتاب نقطهای را که کتاب چشم عکاس در آن متوقف شد از سر میگیرد تا بهاینترتیب نگاهی به شیوههای متفاوت کاربرد تکنیکهای بیشمار ترکیببندی بیندازد. در اینجا و در ترکیببندی، تأثیرات لنز، زمانبندی و نور نیز دخیل شده تا سبک خاصی از عکس را ایجاد کند.
ما آب حیات می فروشیم.
کتاب وب : خدمات ویژه برای خرید کتاب از جمله خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور
قطع کتاب | خشتی |
تعداد صفحه | 256 |
نوع جلد | شومیز |
نویسنده | |
مترجم | |
ناشر | |
نوبت چاپ | 1 |
تاریخ چاپ | 1401 |
موضوع | هنر عکاسی |
شابک | 9786007343500 |
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت کتاب وب می باشد.