قرن نوزدهم دوران مخاطب متوسط هنرمند متوسط و زندگی متوسط بود و ایبسن از نسل دوم کسانی بود که در این زمینه با دوری جستن از طبیعت نگاری محض، اما با بهره برداری از نگاه علمی ناتورالیسم به پدیده ها سر آن داشت که این مخاطب متوسط و زندگی متوسط را چنان بپروانند که خیال انگیز و شاعرانه باشد، یعنی از طبیعی نگاری محض دوری کند تا بتوانند شالودی تئاتر مبتنی بر روالیسم تحلیلی را استوار کند ایبسن با گام نهادن در مرحله رئالیستی تصمیم دشوار و شجاعانه ای گرفت: تظاهر و تن دادن به میان مایگی جامعه میان مایه مردم میان مایه و هنر میانمایه این سبک کار او به مذاق چخوف و استریندبرگ خوش نمی آمد. هر دو گور گذشتگان را شخم می زدند ایبسن اما می خواست در مه میان مایگان بماند و همچنان به نوشتن نمایشنامه های خوش ساخت ادامه دهد. همین است که جدال او با سنت ادبی و معیارهای زیباشناختی رایج در اندازه های یک اصلاح طلب یا یک بنیانگرای محافظه کار بود و نه بیشتر.
ما آب حیات می فروشیم.
کتاب وب : خدمات ویژه برای خرید کتاب از جمله خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور
قطع کتاب | رقعی |
تعداد صفحه | 220 |
نوع جلد | شومیز |
نویسنده | |
مترجم | |
ناشر | |
نوبت چاپ | 5 |
تاریخ چاپ | 1400 |
موضوع | نمایشنامه |
شابک | 9786007806173 |
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت کتاب وب می باشد.